בין פריז לתל-אביב

מרכז תל-אביב חווה רנאסנס של ממש. בעוד הבניינים הישנים והמתקלפים זוכים לכסות חדשה ומוקפדת, גם הדירות המאכלסות אותם זוכות לחיים חדשים. כך גם בדירה ארוכה ומלבנית בעלת תקרות נמוכות שנרכשה על ידי זוג להם ילד צעיר. על תכנון ועיצוב הפרויקט אמונים המעצבים שהשתתפה בתהליך כחלק מתכנית המנטורינג של סטודיו 6B. מי שהופקד על השיפוץ המורכב והמקיף הוא גיא אהרונוביץ- קבלן ומנהל פרויקטים המתמחה במגזר פרויקטי היוקרה.

בתמונות: קבלן ומנהל פרויקט- גיא אהרונוביץ. צילום: איתי בנית

שטח הדירה הינו 125 מ"ר ובתכנון המקורי היא כללה 2 חדרי שינה, חדר רחצה ומטבח סגור- חללים שסבלו ממחסור באור טבעי ומתחזוקה ירודה שגרמו להם להראות עייפים ומתקלפים. "בתכנון החדש הקפידו המעצבים לתכנן חלל המותאם במדויק למידותיהם של בני הבית ובתוך כך יצרו עבורם חלל ציבורי מואר ורחב ידיים, שירותי אורחים, מאסטר הורים מפנק, חדר ילדים, חדר עבודה וחדר רחצה כללי. כל אלא זכו לשיק פריזאי מעורר השראה", מסביר אהרונוביץ.

ניכר כי בתפישת העיצוב החדשה נשמר האיזון בין הסגנון האירופאי לטמפרמנט הישראלי, כך גם האיזון בין החומרים, המרקמים והצבעים. מרבית הפריטים תוכננו CUSTOM MADE עבורה ושלבי התכנון והביצוע היו מורכבים בשל אילוצים מבניים וקונסטרוקטיביים רבים. "ראשית היה עלינו להתחשב בעובדה שהבניין עתיד לעבור תמ"א 38 כך שכאשר זה יקרה הדירה עצמה לא תצטרך לעבור שיפוץ נוסף", מסביר אהרונוביץ. בנוסף, על המעצבים היה להתחשב בצורתה המלבנית של הדירה ובגובהם של בני הזוג- שניהם ספורטאים פעילים.

 עם הכניסה לבית פוגשים במטבח שצבעו אפור סגלגל שחריג במעט ביחס למקובל בישראל. תוספת של סרגלים בארונות המטבח יצרו עיצוב אירופאי שבא בהלימה לרצפת הפרקט הטבעי בדוגמת פישבון שפופולרית במיוחד באירופה. מחיצת פרופיל בלגי עדין ומסוגנן במרכזו זכוכית יוצר חלוקות זהות לאלה של ארונות המטבח, יוצרת חציצה אוורירית ומהווה את גבו של המטבח, זאת במקום קיר סטנדרטי. בתוך כך, מאפשרת המחיצה קשר עין בין החלל הציבורי לחדר העבודה שעתיד להפוך בהמשך לחדר משחקים.

בהמשך, ומימין לכניסה ממוקם המסדרון שמוביל לחדרים. משמאל ממוקם חדר העבודה ומימין שירותי האורחים לה דלת פרופיל בלגי וזכוכית חלבית אטומה המחדירה במרומז אור טבעי לתוכו ועדיין לשמור על פרטיות. מסביב לקיר הכיור מסגרת אלגנטית בצבע שחור שזהו גם צבעם של גופי התאורה בחלל.

בין המסדרון לחדרים משמאל נבנה ארון דו כיווני היוצר הפרדה בינהם, דרכו ניתן להיכנס לחדר הרחצה ולחדר הילדים. דלתותיו ננעלות וכך מתאפשרת פרטיות. בדומה לכלל פרטי הנגרות בבית גם אותו מעטרים סרגלים בסגנון אירופאי.

חדר הרחצה עוצב בסגנון מינימליסטי ובו פריטים שחורים על גבי אריחים לבנים שיחד יוצרים קונטרסט מעודן ומלא שיק. חלל הארונות שבמאסטר ההורים ממוקם בסמוך אליו. ניתן לסגור אותו על ידי דלתות הזזה נסתרות וכך לצוותו לחדר השינה של הזוג או לחלופין להשאירו פתוח. באיזור זה ממוקם גם חדר הרחצה של השנים בו פריטי מסגרות שיצרו מעצבי הפרויקט. המיטה והסטריפים המותקנים בגבה עוצבו במיוחד על מנת להתאימם לגובהם של בני הזוג. בין איזור המיטה לחדר הרחצה ממוקם קיר קטן עליו התקן מסך הטלווזיה. קיר זה משמש גם ליצירת פרטיות ובו ממוקם עמוד קונסטרוקטיבי, מזכרת מתכנון הדירה הקודם.

חדר הילדים נצבע בגוונים של שחור, אפור ובז', בחירה לא סטנדרטית המעידה על תעוזה ותחכום. ככלל, זוהי הצבעוניות המאפיינת את מרבית האיזורים בבית פרט לסלון שם שובצו מנורה, מערכת ישיבה ושטיח בגוונים של ירוק וכחול שמאזנים את פלטת הצבעים המונוכרומטית.