איך גורמים לדירה להיראות ייחודית

עיצוב דירה באופן כללי, הוא תוצר של מספר פרמטרים כגון, גודל השטח אשר עומד לרשותנו, תנאי התכנון של המקום, הצרכים שלנו והתנאים שעומדים לרשותנו מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות. על פי רוב, לפי פרמטרים אלו אנחנו נקבע איזה קונספט עיצוב יתאים לדירה שלנו.

באופן טבעי, כשאנחנו ניגשים לתהליך של עיצוב דירות יוקרה, אז ההתייחסות שלנו היא אחרת מאשר לעיצוב של דירה רגילה. הרי אנחנו נרצה לעצב את הדירה בצורה אחרת, שונה, הרבה יותר ייחודית ויוקרתית, כך שיהיה ניתן להבחין שמדובר בדירה יוקרתית ולא בדירה רגילה.

עיצוב דירות יוקרה מתבצע, על פי רוב, במקומות בהם הדירות נחשבות יוקרתיות מבחינת האזור והעלות שלהן. יחד עם זאת, אנחנו יכולים למצוא גם מצבים בהם מעצבים נדרשים לעצב דירת יוקרה במבנים שנראים "רגילים" לגמרי. במידה והלקוח יכול להרשות לעצמו ומוכן להשקיע את העלויות, אזי שאין סיבה לא ייעשה זאת.

איך גורמים לדירה להראות ייחודית

איך גורמים לדירה להראות ייחודית. מקור: shutterstock

עיצוב דירה יוקרתית, מתבצעת באופנים שונים, כאשר הרעיון הוא כאמור לייצר לדירה ייחודיות משלה. בין אם זה דרך סגנון, דרך מרכיבי עיצוב שונים ובין אם זה דרך החלוקה של הפריטים השונים והשימוש בהם. כאמור, התהליך יתבצע לא רק בהתאם לסגנון העיצוב שמבקשים להכתיב אלא גם בהתאם לצרכים ולאופי בו העיצוב ישרת את הדיירים במקום, באופן מעשי.

לפני שנציג כמה נקודות שיסבירו כיצד ניתן להפוך דירה לייחודית מבחינת העיצוב, חשוב להדגיש, גודל הדירה יכול להשפיע אך הוא לא אמור למנוע את האפשרות לעצב אותה בצורה יוקרתית וייחודית. כמובן שאם הדירה גדולה, אז יהיה הרבה יותר נוח לעצב אותה בצורה יוקרתית, אך זה לא אומר שאם הדירה קטנה, זה בלתי אפשרי. פשוט צריך להיות יצירתי ולהשתמש במרכיבים הנכונים.

5 דרכים כיצד לעצב דירה בצורה ייחודית ויוקרתית

חומרים – אין ספק שהמרכיב העיקרי שתופס את העין בעיצוב של דירה, הם החומרים בהם משתמשים. אם בוחרים להשתמש בחומרים שונים, זה יכול להפוך את הדירה ליוקרתית יותר. בין אם מדובר בעץ, שיש, זכוכיות או אלמנטים אחרים.

סגנון – אפשר לעצב את הדירה באמצעות ריהוט קלאסי, עתיק ולהפוך אותה גם לייחודית וגם ליוקרתית, בוודאי אם מדובר בריהוט בעל משמעות. מצד שני, אפשר להשתמש בפריטים מודרניים, ולהפוך את הדירה ליוקרתית. זה לא משנה באיזה סגנון בוחרים, כל עוד בוחרים בסגנון מסוים ודבקים בו.

טכנולוגיה – אחת הדרכים להפוך דירה ליוקרתית, היא שילוב של אמצעי טכנולוגיה שונים, החל מערכות בית חכם, תריסים חשמליים, תאורה חכמה ועוד.

פונקציונאליות – הדירה צריכה להיות מעוצבת בצורה נוחה ופונקציונאלית לשימוש. חיבור נכון בין החללים השונים, שימוש נכון במרחב של כל חלל, מעבר טבעי בין חלק לחלק.

מינימליזם – אחת הדרכים לספק עיצוב ייחודי לדירה, היא תפיסת המעט. ככל שהשטח יהיה נקי יותר, כך העיצוב יהיה ייחודי יותר.