דירה בשדרות יהודית בתל אביב

המעצב אמיר שאול קיבל לידיו דירת קבלן בסיסית עם ריצוף גרניט פורצלן בצבע אנטרציט. המטבח היה עבודת נגרות בסיסית יותר, בצבע אוף וויט. הברז במטבח היה מהזולים ביותר. בחדרי הרחצה המצב היה זהה. כיור וברז מהפשוטים ביותר. בשל התקציב, הושארה רצפת גרניט פורצלן בסיסי ומלאכותי במראה. פריטי הנגרות הקבועה היו מהרמה הזולה ביותר. הבעלים לא אישר תקציב להחלפת הכיור והוספת יחידת איחסון מיוחדת מעץ.

הבעלים: רוכש להשקעה מצרפת.

הדירה: דירת קבלן בסיסית וריקה בבניין חדש. 3 חדרים, שטח של כ-100 מ“ר, עם 2 מרפסות היוצאות מהסלון ומפינת האוכל.

תקציב השיפוץ: 150 אלף ש“ח – מרמת כלי האוכל עד לפריטי נגרות גדולים כמו ארונות, מכשירי חשמל, ריהוט, שטיחים, וילונות וצבע.

כשהבעלים חזר ארצה וראה את הדירה מעוצבת, אמר לשאול כי בדיאבד, היה מוכן להשקיע יותר, בשל התוצאה. בנוסף, מאחר וכל כך אהב את העיצוב והתחושה בדירה החליט לעבור לגור בה בעצמו.

דירת 3 חדרים בשדרות יהודית

בחירת הפלטה של הצבעים התחילה בבחירת הרהיט הפרובנסי בפינת האוכל. צבעו היה שחור פטינה. המקומות המקולפים בעץ היו בצבע חמרא מדברי. שאול החליט לצבוע את הקיר ושולחן האוכל בצבע תואם כדי לתת אפקט עיצובי מרשים. בשל הצפיפות, בחר בשולחן עגול, לקבלת מראה ומעברים זורמים. אחד האלמנטים המכוערים בדירה היה הנמכת התקרה. במקום לנסות להחביא אותה – הפכה לאלמנט אסתטי, באמצעות צביעתה כהמשך לקיר הכתום, לכל אורך הדירה. כך נוצרה תחושה מכוונת של הדגשה המלווה את הבית בכתום המעושן.

 

הצבעים שנבחרו לפלטה היו חמים ויבשים ולכן נעשה שימוש בהכנסת אלמנטים בצבע כסף וירוק רעננים, לשבירה. נוספו גם אלמנטים נוספים בשחור על מנת לתת דרמתיות מאופקת. בוילון נתפר בורדר רחב בצבע שחור. לספה נבחר בד מפוספס לבן ושחור. כד התה הסיני הכסוף הגדול, נבחר כאלמנט שיספק הפתעה וריגוש. מרקמים של חומרים טבעיים וחמים כמו עץ ופרווה, מתחברים עם חומרים קרים כמו נירוסטה מבריקה ויוצרים מלאנז‘ הרמוני ומסקרן.