זה הזמן לבחור בלבן!

הצבע הלבן נחשב מאז ומתמיד לפופולרי ביותר בעיצוב הפנים. הוא ייחודי ואופנתי, משדר ניקיון, חגיגיות, וקלאסיות ולא בכדי גם בעיצוב לשנת 2019 הוא מקבל מקום של כבוד. 

הצבע הלבן מבטא את האור ואת הריכוז של כל קשת הצבעים, הוא צבע אלגנטי עם תכונות מרגיעות ומשחררות לחצים, גם בפאנג שווי הוא מבטא בהירות והתחלות חדשות, מייצג טוהר, ורעננות. בגלל כל התכונות הללו מעצבים רבים נוטים לשלב אותו בעיצוביהם בצורות שונות החל מקירות הבית, תאורה, פרטי עיצוב שונים, מטבח, ריהוט לחדר השינה, לסלון ולמטבח, כלי מיטה ומצעים, אביזרים ועוד.

באדיבות רשת אליתה ליוינג, צילום בונטמפי איטליה

הגישה החדשנית בעיצוב לבית הובילה את העיצוב הלבן לפופולארי ביותר בכל חדרי הבית. אוה קמחי, מנכ"ל ובעלים של קמחי תאורה, מסבירה מדוע גופי תאורה לבנים נתפסים תמיד כאלגנטים וכמתאימים ביותר לכל חדרי הבית. לדבריה, "תאורה נכונה יוצרת את כל ההבדל בעיצוב חללי הבית. כאשר מדוברבגופי תאורה לבנים, אין ספק כי הם נחשבים לפופולאריים ביותר," באופן כללי, מסבירה קמחי, "הצבע הלבן הוא אחד הצבעים השולטים בכל הקשור לעיצוב, והוא זה שהופך את פינות הבית לחמימות ולקלאסיות."

באדיבות קמחי תאורה, צילום ארטמידה איטליה

עוד מוסיפה קמחי, "כי גופי התאורה הלבנים קלאסים ופופולאריים מכיוון שהם תמיד משתלבים מצויין עם כל פריטי הריהוט של הבית, ולא צריך להחליפם גם כאשר מחליטים לשנות את הריהוט הקיים – הלבן תמיד מתאים, הוא יוצר אור מזמין ומשרה אנרגיה טובה על באי הבית. לדבריה, מרבית סדרות התאורה הפופולאריות הן לבנות, כך שקיים מגוון עצום של גופי תאורה לבנים בעיצובים, וגדלים שונים בהן שנדליירים, מנורות שולחניות, מנורת תקרה ועוד.. סדרת תאורת העננים של ARTEMIDE הן דוגמא טובה לעיצוב בלבן הגופים עשויים מזכוכית מנופחת, וכך גם המעטפת שלהם המעבירה את האור ומפזרת אותו באופן שווה בחלל החדר.

באדיבות ניגא שף FOR HOME, צילום איתי אבירן

לדברי לירן פורמן, מנהל השיווק של חברת דומיסיל, המתמחה ביבוא מוצרי פרזול מעוצבים, "הצבע הלבן מתאים מאוד לסגנון המודרני והמינימליסטי. על אף שהוא צבע נייטרלי הוא מעניק תחושה של רכות, שלווה ומייצר תחושה של מרחב. למטבח ולחדר האמבטיה מתאימים יותר גווני הלבן הקלאסיים ואילו בצביעת הסלון כדאי לבחור בגווני לבן שבור כמו לבן עם נגיעה של מוקה שהוא גוון יותר חם ונעים".

לדבריו, "בכדי למתן מעט את הגוון הלבן הבוהק מומלץ להוסיף צבעוניות באקססוריז שיתנו טויסט בחלל, בעזרת כורסא, ואזה או סידור פרחים צבעוני."

חברת איילמינם, יבואנית משטחי LAMINAM, באדיבות LAMINAM  איטליה 

פרזול מעוצב מבית דומיסיל, צילום FROST דנמרק

"אחת ממגמות העיצוב שמוצגות ובולטות במיוחד בתערוכות העיצוב האחרונות ושעומדות לחזור ובגדול לכל פינות הבית באביב הקרוב היא הקו המאופק, החגיגי והמודרני המשלב בעיקר פריטי נוי לבנים עם מעט שחור, מעט מתכת ומעט זכוכית. אלו הם הגוונים שמגיעים אלינו הישר מאירופה וישלטו בעיצוב הבתים בזמן הקרוב. בהירות, פונקציונאליות ועיצוב נקי ומעודן הם הדבר הבא בתחום העיצוב. מילות המפתח הן פריטים לבנים וחגיגיים בקו מאופק, מודרני, בהיר, מכובד, מרשים ואלגנטי שמשדר טוב טעם ומינימליסטיות מרגיעה תוך מתן כבוד לאדם".

ברשת אליתה ליוינג מציעים גישה שונה, חדשנית ומיוחדת בכל הקשור לריהוט הבהיר: "הצבע הלבן מאז ומעולם שלט בעיצוב הבית, הוא קלאסי משדר תמימות ושומר על מראה טהור", אומרת רננה אזולאי, מנהלת ברשת. "הצבע הלבןמתאים במיוחד מכיוון שהוא יוצר מראה נקי ופתוח לחדר המגורים ונוכל למצוא אותו בכל האספקטים של עיצוב הבית, ועיצוב הסלון בפרט בו למערכות הישיבה יש תפקיד מרכזי במראה הכולל של החלל".

באדיבות חברת דומיסיל,  קרדיט יחצ חול

חברות בינלאומיות גדולות שעושות פריצות דרך בתחום העיצוב מסרבות לנטוש את הלבן הטהור, שעדיין תופס מקום נכבד בריהוט הגדול והמאסיבי של הבית. בין השאר, הלבן מעניק לחלל החדר מראה איכותי, נקי כמעט היי-טקי והוא מתאים למרבית האנשים שחושבים על ריהוט לטווח ארוך מבלי הצורך לחשוב על טרנדים מתחלפים. הצבע הלבן כל כך טהור ויפה שכל דבר שיתווסף אליו לא יגרע אלא רק יוסיף למראה הכולל.

חברת איילמינם, יבואנית משטחי LAMINAM, באדיבות LAMINAM  איטליה 

המעצב יפרח בן צבי מוסיף: "הצבע הלבן הוא צבע היסטורי שמלווה אותנו כבר כמה מאות שנים ולכן שמור לו מקום של כבוד. כמו בכל תחום, גם בתחום העיצוב קיימת חזרה אחורה, לעיצובים ודוגמאות של פעם שמגיעים במראה מודרני משודרג שמתאים את עצמו לימינו". לדבריו, כיום ניתן לראות את הלבן משולב בטכניקות מסורתיות שמקנות לפריט מראה קלאסי אותנטי כדוגמא סגנון הקפיטונאז' המיוחד בשילובי חומרים שונים כגון קטיפה עשירה, בדי טקסטיל בעבודת יד ועוד.

באדיבות יפרח בן צבי, צילום שי אפגין