לקראת השנה החדשה- מכניסים צבע לחיים!

מבלי לשים לב, לצבע שנבחר לכל חלל בבית יש השפעה אדירה על התחושות והאנרגיות שלנו. רגע לפני ששנה חדשה פורצת לחיינו זהו בדיוק הזמן לחדש, לרענן ולהציף את חללי הבית השונים באור וצבע. מסתמן כי העונות הקרובות יהיו שעתם היפה של חללים רוויי צבע- פסטלים ורכים לצד דרמטיים, נועזים ומעושנים. קבלו את המדריך כיצד ליישמם נכון.

באדיבות אליתה ליוינג

זה לא סוד שהצבעים משפיעים עלינו פסיכולוגית, על ההתנהלות שלנו בעבודה, בחדר הכושר וכמובן במרחב החשוב ביותר- הלא הוא הבית. השפעתם כה רבה שלאורך השנים נקבע במחקרים בינלאומיים שיש להם כוח לשנות את הלך הרוח, הרושם, הדימויים ובד בבד הם כה חשובים ומשמעותיים ועל כן יש להם סמליות תרבותית.

באדיבות יפרח בן צבי, צילום שי אפגין

באדיבות חברת דומיסיל

בבית המודרני הם נגלים מכל פינה, בין עם בחיפויי הקיר, חזיתות המטבח, גופי התאורה וכמובן הטקסטיל שמאפשר לנו לשנות ולרענן את הגוונים והטונים בהתאם לצו השעה והעונה.  "כל גוון הוא למעשה תדר חשמלי הנקלט במוחנו, ומפעיל אזורים שונים בו", אומרת הדס רוט מבעלות המשרד 'שירה מוסקל והדס רוט- הלל אדריכלות',  "לכן אנו מושפעים מגוונים בכל אחת מרמות הקיום שלנו –הרמה הפסיכולוגית והרגשית כאחד".

באדיבות חברת חלמיש

"צבע לא חייב להיות על הקיר! היא אומרת. "בדרך כלל החללים שלי הם לבנים וכניסת הצבע נכנסת למטבח או סלון – כאשר אני משחק על מינונים. כאשר הבית מונוכרומטי אני אכניס צבע שישבור את המונוכרומטיות באמצעות טקסטיל, ואקססוריס (מכונת אספרסו, כיריים או ברז מיוחד)".

זאת ועוד, בכל הקשור לצבע לקירות המשחק הוא טקסטורה. מומלץ ליצור קיר פוקוס על ידי חומר תלת מימדי כמו בטון או חיפוי עץ. לפעמים זה יכול להיות על ידי אותו גוון של הבית ואז הטקסטורה נותנת לו חיות אחרת.

באדיבות אליתה ליוינג

מעצבת הפנים דורית וינברן מוסיפה כי "צבעים כהים מקטינים את החלל וחונקים אותו. בחלל רחב ידיים יתאימו צבעים כהים, הם ישדרו דרמטיות והרבה סקרנות. לשמש הישראלית הלבן הרבה יותר מתאים לחלל".

זאת ועוד קיימת סקלה נוספת של צבעוניות בהירה (לא לבן – אלא אפורים, כחולים, ירוקים – בסקלה הבהירה) והיא מסייעת ליצירת תחושת קרירות לחלל, מה שמתאים במיוחד לבתים בעלי עיצוב וסגנון מודרניים.

 

באדיבות חברת דומיסיל

וינברן סבורה כי אחת הדרכים האולטימטיביות לשלב את הצבע בחלל אותו אנחנו רוצים להגדיר ולחלק היא על ידי שילוב מחיצות צבעוניות צבעוניות: "בחלל בו נרצה לייצר תחושה של חמימות בניחוח כפרי ניתן לשלב משרביות (מחיצות סבכה מחוררות) בגווני עץ ולחללים מודרניים מחיצות מתחת קלילות ואווריריות בחיתוך "CNC.

למרות החשש ליצור חללים קטנים וחנוקים, וינברן מציעה לא לחשוש ולצבוע את התקרה בגוון עז וכהה במידה ונרצה לייצר דרמה בחלל. "בחלל שירותי אורחים עם ריצוף שחור ולבן, ניתן ואף רצוי לתת לתיקרה גוון דרמטי בגווני חום, כחול פטרול ואפילו שחור, שבשילוב תאורה נכון יכול לייצר חלל יחודי ומרתק".  היא מסכמת.