מחפשת קבלן שיפוצים לטווח ארוך

למתכננת ומעצבת הפנים ענת סודרי חשוב מאוד הקשר עם קבלן השיפוצים ולדבריה הדבר חיוני להצלחת הפרויקט. בכתבה היא חולקת טיפים כיצד תוכלו להרשים את המעצב וגם מספרת על 2 פרויקטים בתיכנונה.

ענת סודרי, צילום: איתי בנית

ענת סודרי, צילום: איתי בנית

פינת אוכל בדירה בגבעתיים. עיצוב ענת סודרי, צילום עוזי פורת

חדר אורחים בדירה בגבעתיים, עיצוב ענת סודרי, צילום עוזי פורת

הסטודיו לתכנון ועיצוב פנים של ענת סודרי ממוקם בתל אביב ומספק מגוון רחב של שירותי תכנון ועיצוב פנים לחללי מגורים (בתים פרטיים , דירות , דירות גג ופנטהאוזים), ולחללי עבודה ועסקים. שירותים אלו כוללים, בין השאר, בניית קונספט עיצובי, ותכנון ועיצוב של: החלוקה הפנימית של החלל; חדרי מגורים; חדרי ילדים; חדרי רחצה; חדרי עבודה; שטחים ציבוריים; אזורי שירות: צמחיית חוץ, תכנון רהיטים ומטבחים.

הליווי כולל סט תכניות עבודה מלא הכולל : תכנית מערך ריהוט, תכנית הריסה, תכנית בניה, תכנית חשמל ותאורה, תכנית אינסטלציה, תכנית מיזוג אוויר והנמכת תקרות, תכניות פריסות חיפויי וריצוף, תכנית נגרות אומן, רשימת אלומיניום, כתב כמויות ופיקוח עליון על העבודה.

את השקפת העולם העיצובית שלה מגדירה סודרי כ: "עיצוב פונקציונלי נינוח – כזה שיפה ומושך את העין, אבל, באותה מידה, גם כזה שמספק וממלא את הצרכים, הדרישות, הרצונות והיכולות הכלכליות של הלקוח הספציפי".

איך את רואה את הקשר מול קבלן השיפוצים?

"הקשר בין מעצב לקבלן המבצע הינו לדעתי אחד הגורמים החשובים להצלחת הפרויקט!

שיפוץ הינו דבר מורכב וחופן בתוכנו הרבה אנשי מקצוע וספקים.

כאשר אני מתחילה פרויקט לאחר כל שלב התוכניות מול הלקוחות אני מארגנת מכרז – למכרז מוזמנים קבלנים ואנשי מקצוע נוספים כגון: ספק מיזוג אוויר, ספק תקשורת ואזעקות, ספק שמע וספק אלומיניום.

ומה יגרום לך לבחור בקבלן מסוים?

פינת אוכל בדירה בגבעתיים בעיצוב ענת סודרי

פינת אוכל בדירה בגבעתיים בעיצוב ענת סודרי

"אחד מהדברים החשובים ברגע זה מבחינתי זה לראות כי הקבלן מבין את השטח: את הגישה אליו, את שעות העבודה האפשרויות, את לוחות הזמנים של הפרויקט וכמובן את הבנת כל סט התכניות.

רק לאחר שהקבלן ראה את המקום הוא יכול מבחינתי להגיש לנו הצעת מחיר בהתאם לכתב הכמויות ולוחות זמנים לביצוע".

סודרי קובעת כי הדבר החשוב בזמן הבניה / שיפוץ הוא התקשורת בין המעצב / מתכנן לקבלן:

"כאשר אני יודעת מה קורה בכל אתר ואתר שאני בונה / משפצת יודעת שבכל דבר שאינו מדויק עם התוכניות יפנו אלי, יודעת שאני מתואמת מול השטח בפיקוח וסימון בשטח , שאני יודעת כי הקבלן והעובדים שלו מבינים את התוכניות ואת הסיכומים שלנו בזמן פקוחים ניתן לבצע עבודה טובה, נכונה ואיכותית. על הקבלן לקבל אחריות של תאום כל הספקים החיצונים והזמנים בין כולם מה שיבטיח עמידה בלוחות זמנים".

איך תתארי קבלן שיפוצים שנוח לך לעבוד מולו?

חדר אורחים בדירה בגבעתיים, עיצוב ענת סודרי

חדר אורחים בדירה בגבעתיים, עיצוב ענת סודרי

"אני נהנית לעבוד עם קבלנים רציניים שמחזיקים עובדים קבועים ושלכל צוות יש את ההכשרה שלו. ברגע שקבלן מתחיל להחליף לי עובדים או עובד מסויים מבצע מספר עבודות ברור לי כי אין זו מקצוענות.

לכן, כאשר מוצאים בעל מקצוע טוב אני נשארת איתו לתקופות ארוכות ביותר. מה שמבטיח ללקוחות שלי תהליך נכון, טוב ומהנה של בניה או שיפוץ.

אין אני מסכימה עם הטענה כי בניה / שיפוץ הינן סבל או סיוט. כאשר עובדים מסודר, מדוייק ועם צוות רציני, מיומן ומקצועי הדברים עוברים חלק וטוב".

פרויקט עיצוב דירה בגבעתיים

חדר אמבטיה בדירה בגבעתיים. עיצוב ענת סודרי, צילום עוזי פורת

חדר אמבטיה בדירה בגבעתיים. עיצוב ענת סודרי, צילום עוזי פורת

הדירה שוכנת בבניין מגורים סטנדרטי בן כ- 40 שנים ברמת גן.

הדירה משתרעת על כ- 100 מ"ר, ובמצב הקיים היא כוללה 4 חדרים, מטבח הכולל מרפסת שירות וחדר רחצה אחד.

כאשר קיבלתי לידי את הדירה מצבה הקיים היה מוזנח וחלוקה פנימית לא נכונה מה שגרם לדירה להרגיש קטנה וחשוכה.

העיקרון המנחה בעבודתי הוא להבין את סדר היום, ההרגלים, הצרכים, ההעדפות והחלומות של לקוחותיי.

תכנון הדירה נבע מהבנתי את צורת חייהם של הדיירים והתמודדות עם המבנה היוצא דופן של הבניין.

דירה זו הייתה אתגר גדול להתמודדות היות והוא מקבל זווית חדה מה שגורם לחלל הפנימי של הדירה לא לקבל חדרים בעלי 90 מעולות בפינות.

אני ישבתי על תכניות הדירה ובניתי דירה עם חלוקה חדשה בהתאם לצורכי הלקוח אשר היו מוגדרים והדבר החשוב ביותר היה להם כי אני אתן להם דירת 5 חדרים אפילו במחיר של חדרי שינה קטנים יותר אך לא להוריד מגודל הסלון… הם רוצים ואוהבים סלון מרווח ונעים על מנת לבלות בו יחד.

דירה מעוצבת בנתניה

דירה בעיצוב ענת סודרי בנתניה, צילום איתי בנית

דירה בעיצוב ענת סודרי בנתניה, צילום איתי בנית

פינת אוכל בדירה בעיצוב ענת סודרי בנתניה, צילום איתי בנית

דירה מקסימה בנתניה בעלת נוף עוצר נשימה של הים – שעברה מהפך – מדובר על דירת קבלן שלאחר קבלת המפתח ביצעתי בה שיפוץ מלא. השיפוץ כלל הריסת שני חדרי הרחצה וחלק מקירות הפנים על מנת ליצור חלל ציבורי מרווח, שני חדרי רחצה מפנקים, ביטול שירותי אורחים עבור אזור שירות.

תכנון נגרות מלא של המטבח שתוכנן בצורת "ח" אשר ציר אחד כולל ארונות גבוהים ושני הצירים הנוספים הינם נמוכים מה שמקנה משטחי עבודה נוחים ומרווחים.

פינת האוכל לאירוח מוקמה במקום חדר שירד עם נוף לים ויציאה למרפסת.

בסלון יש שני חלונות הצופים לים ויציאה למרפסת והנכון לדירה זו בניגוד לתוכנית המקורית שהישיבה בסלון תהייה עם הפנים לים ולא לקיר.

היות וכולנו מעוניינים גם במסך פלזמה בסלון תכננתי את הפלזמה תלויה על זרוע בסלון וניתנת להזזה כולל הזזה שלה לכיוון המרפסת. מה שנותן גם אפשרות בימי הקיץ הנעימים לשבת במרפסת הקטנה והנעימה ולצפות במשחק…

sudrinatania2בפינת האוכל יצרתי נישה שלא שמים לב אליה היות והדלת צבועה בגוון הקיר ובה הכנסתי את מקרר היין + כל מערכות האודיו, שמע, כבלים + מקום לכוסות יין. כל הכבלים של החשמל והרמקולים רצים דרך תקרת הדירה והנמכתי את התקרה בגבס.

הכניסה לדירה קיבלה מבואה גדולה ונעימה שמול הדלת כניסה יש לנו קונסולה מקסימה ופונקציונלית עם מראה עגולה וגדולה אשר דרכה משתקף המטבח.

מעבר לשיפוץ התכנון כלל תכנון נגרות מלא של חדרי הרחצה וארונות חדר השינה וכמובן – עיצוב פנים מלא של הדירה. הכולל תאורה, ריהוט, שטיחים, וילונות. הכולל תכנון מחדש של חדרי הרחצה, מטבח ויחידת הורים. כל הנגרות תוכננה ועוצבה על ידי.

פורסם במקור במגזין השיפוץ, בטאון התאחדות קבלני השיפוצים