מטבחי העתיד כבר כאן

בימים בהם המונח 'מטבח חכם' הפך לשגור בפי כל, מספקים מותגי המטבח היוקרתיים המובילים הצצה לעבר העתיד. אם עד לא מזמן ההתייחסות למטבח החכם עסקה אך ורק בהטמעת מוצרי חשמל מתקדמים ומערכות תאורה הניתנות לשליטה ויצירת תרחישים, הרי שכיום מושם דגש על שילוב אלמנטים ארגונומיים חכמים שיחד עם מערכות החשמל יוצרות חווית לייף סטייל ומסייעות ביצירת חלל אלגנטי ומינימליסטי.

כך למשל מותג היוקרה האיטלקי , Valcucine שנחשב כבר קרוב ל-40 שנה לחוד החנית בתחום המטבחים. בין מגוון הסדרות מציע מגוון סדרות, כדוגמת ה- New Logica וה-Air Logiga , המורכבות מיחידות חכמות שמשנות את חוקי המשחק בחלל המטבח. הרציונל במטבחים החדשים הוא ליצור מארג סביבתי שהופך את המטבח למרכזי ודינמי ובד בבד, בזמן שהוא אינו בשימוש, מאפשר לו להיטמע כפריט עיצובי ופיסולי בחלל הפתוח. טכנולוגיות המותג מאפשרות להטמיע את כל מערכות התפעול מבעד לחזיתות שקשה לדמיין כי מאחוריהן ניצב מערך פונקציונלי עתיר פונקציות ומערכות הכולל בין השאר את קולט האדים, מכשירי החשמל, כלי ההגשה ומדפים דינמיים שנעים על פי צורך שמפשטים את חווית הבישול ומותירים את החלל מאורגן ונקי גם בזמן העבודה.

דוגמה לכך הוא ברז ייחודי, שפותח על ידי המותג, המסתובב על ציר ב-90 מעלות. כשהוא אינו בשימוש הוא חוזר למישור המדפים, תופס פחות מקום ובכך מאפשר להשתמש ביחידה עליונה צרה ואלגנטית. כך גם קולט אדים אינטגרלי מלא, עשוי נירוסטה, היושב בגוף היחידה ואינו תופס נפח בחלל. זאת ועוד מציע המותג פסי צבירה מודולריים המשמשים לשינוע נקודות חשמל; במידה ומערך מוצרי החשמל זז ומשתנה, ניתן בקלות להעביר את השקע עבורו למקום המבוקש. כל אלה מוטמעים מבעד חזיתות המופעלות על ידי חיישן ה-V-Motion המאפשר לפתוח את הארונות בתנועת יד אלגנטית, ללא מגע בחזיתות עצמן.

זאת ועוד ניתן להבחין בפיתוחים מעוררי השראה המעידים על הקפדה על כל פרט ופרט בתחום המגרות והמדפים המודולריים. כחלק מחשיבה ארגונומית פיתחו מעצבי המותג מדפים הנעים על ציר שנפתחים בעת הצורך ממש מעל יחידת הכיריים. על מדפים אלו ניתן להניח תבלינים ועזרים נלווים נוספים שנדרשים בזמן הבישול ליצירת חווית לייף סטייל מושלמת, קלה, נוחה ונגישה.

באדיבות Valcucine אדריכלית תמר קרנר, צילום איתי סיקולסקי
המותג Valcucine הוקם באיטליה בשנת 1980 על ידי ארבעה שותפים ששאפו לשלב בין טכנולוגיה חדשנית, עיצוב מוקפד ושמירה על איכות הסביבה. לאורך השנים זכתה החברה לרשום עשרות פטנטים ולהקים מאות חנויות באיטליה, ברחבי העולם ולפני למעלה מ13 שנה נפתחה גם השלוחה הישראלית. מטבחי החברה מעוצבים בסגנון מודרני ומינימליסטי, (ביניהם ניתן גם לשלב בזכות השפה העיצובית האחידה והמהודקת של המותג וכך ליצור חיבורים הרמוניים ויצירתיים בין סגנונות שונים.)בעזרת ניסוח עקרונות מנחים בסיסיים, הכוללים מחויבות ומודעות סביבתית, חדשנות טכנולוגית, חשיבה פונקציונאלית, בקרת איכות ושירות מצוין לכל אורך הדרך, מצליח המותג לשלב בין פרקטיקה לאסתטיקה, בין חשיבה ארגונומית לעיצוב פורץ דרך ובין חומרים עמידים לייצור אקולוגי וירוק.

ממטבחי המותג ניתן להתרשם בשלוחה הישראלית הממוקמת ברחוב רמת ים 93 הרצליה פיתוח.
טלפון 09-9540479 www.valcucine.com