סימן שבא אביב!

אביב 2020 מסתמן כשונה ומאתגר במיוחד. כשהיום מתארך ומידות החום מטפסות, אין אחד שלא היה שמח לצאת ללב הגינה הפורחת והמוריקה ולבלות זמן איכות עם ספר טוב, כוס קפה ומוזיקה מלטפת ומרגיעה שתשכיח, גם אם לזמן קצר, את המתרחש בחוץ.

טופ אודיו, אדריכלות שרון וייזר, צילום עודד סמדר

טופ אודיו, אדריכלות שרון וייזר, צילום: עודד סמדר

תפישת התכנון העכשווית, הדוגלת בקשר בלתי אמצעי בין חוץ לפנים, השפיעה רבות על פיתוח מוצרים המקשרים בין שתי הזירות והופכים אותן למרחב מתמשך הרמוני ואינטראקטיבי מאי פעם. לדברי יוסי גול, מנכ"ל ומבעלי טופ אודיו, "סביבת ה-OUTDOOR הביתית הופכת בעונה זו לציר חשוב ומרכזי ובכוחה להעצים ולווסת את רווחתנו הגופנית, הנפשית והחברתית. בפרט בימים אלה, משמשת הגינה כמקום מפלט, מעין אואזיס פרטי אליו אנחנו יכולים לצאת, להתאוורר ולהנות מזמן איכות פרטי או משפחתי. בכדי להפוך את השהייה בחוץ ללא פחות ממושלמת עמלים מותגי הטכנולוגיה והסאונד הגדולים על פיתוח מוצרים שמשפרים משמעותית את איכות התאורה והסאונד בסביבת החוץ".

 כך למשל נורות ה-Philips Hue של ענקית התאורה ההולנדית Philips שתוכננו במיוחד לחללי החוץ. במסגרת הקולקציה מוצעים דגמי קיר, תקרה וספוטים מעוצבים, אלגנטיים וחסכוניים, הנשלטים באופן מלא ע"י אפליקציה חינמית אותה פיתחה Philips עבור מערכות  iOS ואנדרואיד וכן מאות אפליקציות נוספות המאפשרות ממשק אינטראקטיבי בינן למוצרי חשמל וסאונד אחרים המצויים במרחב.

את מערך התאורה ניתן להתאים לסיטואציות ותרחישים מגוונים וכך לייצר פתרון כולל להארת כל חלקי הגינה. כך למשל ניתן לקבוע אילו גופים ידלקו בכל רגע נתון, לתזמן אוטומטית את צירי ההארה באזורים השונים על פי צורך, לקבוע מועדי כיבוי והדלקה בהתאם לזמני כניסת ויציאת השבת, לשלוט בעוצמת כל נורה בנפרד ולקבוע את צבעוניותה ועוד.

בתוך כך, ניתן ליצור ממשק בין מערך התאורה לגלאי תנועה אלחוטי של Philips, המיועד לסביבת החוץ ושולט בתפעול התאורה בעת זיהוי תנועה בשטח. על ידי האפליקציה הייעודית ניתן להגדיר אילו נורות ידלקו ובאיזה אזור בחצר בעת חיווי התזוזה.

 

 

 

 

 

מוצר נוסף שישדרג את חווית הסאונד בגינה ויהפוך אותה לעוצמתית מאי פעם, הוא הסאב של המותג האמריקאי  MartinLogan. הסאב, השקוע באדמה ונטמע במרחב מבלי לפגוע בעיצוב, מאפשר הפקת צליל עשיר, צלול ומאוזן שמתפזר אופטימלית בכל רחבי הגינה. אל הסאב נלווים רמקולי דוקרן מודרניים- מינימליסטיים שמשתלבים בתכסית הנוף, או לחילופין רמקולים דמויי אבן או סלע אותם ניתן לשלב כחלק אינטגרלי מהמסלעה או הגינון. הודות לטכנולוגיות הייצור המתקדמות של המותג, הסאב והרמקולים עמידים לחלוטין בכל מזג אוויר וניתן להתקינם בכל מיקום ללא חשש.

 

הרמקולים החיצוניים של המותג הבריטי Bowers & Wilkins , מהמובילים בתחום האודיו ומספקי הסאונד הבולטים לאולפנים הידועים בעולם ( Abbey Roadבלונדון למשל) קולעים גם הם למטרה. ביכולתם לספק איכות צליל ללא רבב במקומות בהם רמקולים קונבנציונליים לרוב נוטים לאכזב. סדרת הרמקולים לסביבת החוץ של המותג עמידה בתנאי מזג אוויר קיצוניים ומאפשרת להנות מסאונד איכותי לאורך כל השנה.

הרמקולים מגיעים עם תושבת התקנה ורסטילית כך שניתן להתקינם אנכית או אופקית ולהנות מגמישות מוחלטת בכל שלב. בנוסף מציע המותג את סדרת Marine העוצמתית והעמידה שנועדה לשרוד כמעט כל דבר, פותחה עבור חובבי השיט ומעטרת כמה מהיאכטות היוקרתיות בעולם. בד בבד, סדרת ה- Marine אידיאלית להתקנה גם ביבשה: בחללי חוץ מקורים כדוגמת פרגולה בנויה, גזיבו, חדרי מלתחה ועוד.