עיצוב פנים – אנחנו והעולם

מעצב הפנים הבינלאומי אורון מילשטיין שחתום על פרוייקטים רבים בארץ ובעולם, מספר על ההבדלים המשמעותיים באופי העבודה בארץ לעומת השוק הבינלאומי. פורסם במקור במגזין השיפוץ.

מעצב הפנים אורון מילשטיין

מעצב הפנים אורון מילשטיין

אורון מילשטיין הוא מעצב פנים בעל תואר ראשון בעיצוב פנים B.design. מטעם המסלול האקדמי של המכללה למנהל. החל משנת 2009 מנהל מילשטיין משרד עצמאי משגשג לתכנון ועיצוב פנים האחראי על פרוייקטים בינלאומיים שזכו לשבחים רבים וחשיפה תקשורתית מרשימה.

פינת ישיבת בעיצוב אורון מילשטיין

פינת ישיבת בעיצוב אורון מילשטיין

מאחורי מילשטיין וצוות המעצבים במשרד עומד נסיון עשיר בביצוע פרוייקטים ייחודיים ומקוריים. התמחות המשרד היא בתכנון חנויות בוטיק ובתי אופנה, ובנוסף, מגורי יוקרה (דירות ובתים).

מילשטיין זוכה לחשיפה בינלאומית מרשימה. בסביבתו מסבירים כי גישתו הייחודית, הדיוק ושימת לב לפרטים הקטנים הן הסיבות להצלחתו גם בחו"ל. כיום מוצגים פרוייקטים מסחריים ופרטיים שלו בערים מרכזיות ברחבי אירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק, זאת בשילוב של חותם אישי יחודי שבא לידי ביטוי בסגנון צעיר, חצוף ומתוחכם, ועם זאת מאופיין בהרמוניה ודיוק.

אז מהו סוד הצלחתך ?

"אני מאמין שבמקצועות התכנון והבניה יש ללכת עם האמת הפנימית שלך, עם הניסיון והידע שצברת לאורך השנים ועם זאת להיות פתוח לגישות שונות ורעיונות חדשים. הכי חשוב לא "להירדם בשמירה" ולהמשיך כל הזמן להתפתח ולהתקדם. אני מאמין שבסופו של דבר כל העוסקים בתחום – אדריכלים, מעצבים, קבלנים ופועלים בשטח – לומדים את רזי המקצוע דרך הרגליים. הלימודים התיאורטיים חשובים ומבורכים אך הבנה אמיתית של רזי המקצוע נרכשת רק תוך עבודה על פרוייקטים אמיתיים בזמן אמת".

 כמי שמרבה לעבוד על פרוייקטים מעבר לים, ספר מה השוני בשיטות העבודה.

עיצוב אולם בחנות תמרוקים על ידי אורון מילשטיין

עיצוב אולם בחנות תמרוקים על ידי אורון מילשטיין

"בשונה מבארץ, תהליך העיצוב של פרוייקט בחו"ל צריך להיות חתום וסגור מכל הבחינות וההיבטים, אין מקום להחלטות עיצוביות תוך כדי תהליך הביצוע, בשונה למתרחש בארץ בו התהליך עצמו הוא הרבה יותר אמורפי המאפשר מרווח תנועה המקל על התהליך. בנוסף, העבודה עם ספקים מחו"ל מבוצעת דרך מיילים, אין את הקשר האישי שמאפיין כל כך את הארץ. בלא מעט פרויקטים גדולים אני עובד ישירות עם ספקים מסין, איטליה, גרמניה וספרד. העבודה מולם מאוד נוחה, הכל דופק כמו שעון, אבל עדיין, יש משהו בקשר הבינאישי כאן בארץ שגורם לכל התהליך להיות נעים ואישי יותר. דבר נוסף, שונה בתכלית, בחו"ל כל אדם מוגדר כבעל מקצוע המתמחה באלמנט אחד בלבד. לדוגמא, בארץ, צבעי מבצע צבע, שפכטל וגם תיקונים, בעוד שבאירופה העבודה מתחלקת בין שלושה בעלי מקצוע שונים".

 ומה מבחינת תמחור פרוייקט? האם גם שם עולות טענות על הבדלים משמעותיים וחריגות בתקציב?

"אחת התופעות הבולטות והמוזרות היא שבעלי המקצוע באירופה עובדים לפי שעות. בארץ כל איש מקצוע (או הקבלן) מתמחר את

עיצוב סלון על ידי אורון מילשטיין. צילום: גדעון לוין

עיצוב סלון על ידי אורון מילשטיין. צילום: גדעון לוין

העבודה בכללותה, כולל התקנה, והלקוח יודע כמה עתידה לעלות העבודה, באירופה המצב שונה, יש תמחור לכל רכיב בנפרד: מחיר החומר ומחיר לשעת התקנה. הדבר מייקר משמעותית את המחיר הסופי לפעמים פי שניים מהצפי המקורי. העבודה על פרוייקטים בחו"ל נחשבת לזוהרת ורמת הגימורים אכן גבוהה ומשובחת בזכות אנשי מקצוע שהם למעשה אומנים בתחומם ובעלי מלאכה, עם זאת, כאן בארץ במובנים רבים התהליך פחות מסורבל, אנושי יותר וחשוב לא פחות, הלקוח נתקל בפחות הפתעות תקציביות שמתגלות תוך כדי תנועה. דברים חשובים בהתחשב בעודה שתהילך של שיפוץ ובניה אינו קל ומלא בדרך כלל בתעצומות ריגשיות".

יש לך טיפ לציבור הרוכשים והמשפצים?

עיצוב חנות טיפוח, מעצב: אורון מילשטיין

עיצוב חנות טיפוח, מעצב: אורון מילשטיין

"אחת העצות החשובות שלי לקהל הבונים והמשפצים היא לעבוד כבר בשלב התכנון עם הדמיות תלת- מימדיות. אחוז לא מבוטל באוכלוסיה מתקשה להבין מתוך התוכניות הדו ממדיות איך יראה התוצר המוגמר". הדמיות הן כלי נפלא לפסוע אל תוך בית החלומות עוד לפני שהוא עומד על תילו ולהבין מה אנו עתידים לקבל בתום התהליך. אני פוגש לא מעט לקוחות שבאים בטענה כזו או אחרת לקבלן המבצע, לא בגלל שביצעו את עבודתם בצורה שגויה אלא בגלל שיש פער בין חזון למציאות. הדמיות, במקרים רבים, מונעות את התופעה ומקלות על תהליך העבודה".

 

דירה בנוה ים בעיצוב אורון מילשטיין. צילום: גדעון לוין

דירה בנוה ים בעיצוב אורון מילשטיין. צילום: גדעון לוין

אורון מילשטיין הוא מעצב פנים ישראלי בינלאומי המעצב עבור מיטב המותגים בארץ ובעולם ואחראי על תכנון ועיצוב עשרות דירות יוקרה ברחבי הארץ. לפרטים נוספים: www.ormile.co.il