משרד הוא כמו בית, צריך לעצב אותו נכון

כל אחד מאיתנו, מבלה שעות ארוכות במשרד. ישנם עובדים שמבלים שמונה-תשע שעות ביום, ישנם כאלה שגם מבלים עשר שעות. זה תלוי בתפקיד ובאופי העבודה שאנחנו מתבקשים לעשות. בכל מקרה, מדובר על לפחות שליש מהיום שלנו.

אם בוחנים את משך הזמן ועושים השוואה בין הזמן שאנחנו מבלים במשרד לעומת הזמן שאנחנו מבלים בבית, לא בשינה, הרי סביר להניח שבמשרד אנחנו מבלים יותר זמן באופן מעשי. מה שמלמד על חשיבות המקום בשבילנו ועל האופן בו אנחנו אמורים להתייחס אליו. למעשה, ישנם לא מעט אנשים שהמשרד הוא כמו הבית שלהם.

אם כך הדבר, רצוי להקפיד על עיצוב המשרד ברמה דומה לאופן בו אנחנו מקפידים על עיצוב הבית. הן בשביל שנוכל ליהנות ממנו, להשתמש בצורה נכונה, נוכל להפיק ממנו תועלת, ויתרה מזו, אנחנו נוכל להרגיש בו בנוח, הן כשאנחנו עובדים והן כשאנחנו מארחים לקוחות או ספקים. אם נקפיד על עיצוב נכון, אזי שגם תהליך העבודה יהיה יעיל יותר וגם אנחנו נוכל ליהנות מהמשרד שלנו בצורה רבה יותר.

עיצוב משרדים מתבסס על הרעיון שהמשרד הוא מקום עבודה ולכן העיצוב חייב להיות מותאם לצרכים של העובד, על פי אופי וסוג העבודה שמתבצעת במקום, אך גם על הרעיון שהמשרד היום הוא לא רק מקום עבודה אלא הרבה מעבר לכך. זה נכון מבחינת כל מי שעובד במקום וכן זה נכון מבחינת הלקוחות שמגיעים אליו. בסופו של דבר, כל אחד רוצה להיכנס למשרד מעוצב, מסודר, משרד שמשרה אווירה נעימה ונותן תחושה של בית. בין אם הוא אמור לבלות בו מספר דקות ובוודאי אם הוא אמור לבלות בו שליש מהזמן שלו ביום.

משרד הוא כמו בית, צריך לעצב אותו נכון.jpg

משרד הוא כמו בית, צריך לעצב אותו נכון

כיצד מעצבים משרד בצורה נכונה

על מנת לתת למשרד תחושה של בית, חשוב להשתמש בצבעים ואמצעים שמזכירים את הבית. לכן אנחנו נוכל לראות במשרדים רבים, פריטי ריהוט שאינם בהכרח שגרתיים למשרד ועל פניו לא אמורים להימצא בו. למשל, ספות, שולחנות אוכל, פופים, ריהוט צבעוני, וכן אנחנו נוכל לראות שימוש בצבעים יותר "שמחים" ובולטים, אשר יוצרים אווירה נעימה, חמימה ולא תחושה קרה של משרד.

המשרד גם יעוצב באופן כזה, שיקנה לכל אחד מהעובדים נוחות, מרווח, אפשרות לניידות בין מקום למקום, לצד זה, כל עובד צריך ליהנות מהפינה שלו, פינה בה הוא יוכל גם להציב דברים אישיים וגם לזכות במעט פרטיות.

במשרדים רבים היום, אנחנו יכולים למצוא לצד חדרי עבודה או חדר אוכל, גם חדרים נוספים אשר מיועדים למפגשים ושיחות בין העובדים, מקום בהם אפשר לשבת בהפסקה בצורה נוחה, הרחק משולחן העבודה. כך יוצרים הפרדה וגם מאפשרים לעובדים להרגיש יותר משוחררים וחופשיים. בחברות הייטק רבות מציבים בחדר הזה גם משחקים ו"צעצועים" שיעבירו לעובדים את הזמן בצורה נעימה.