סוגי אבנים לעיצוב ובנייה – בריקים מאבן טבעית

כשאנחנו חושבים על התקנת בריקים בבית או בכל מקום אחר, הרי שבדרך כלל אנחנו חושבים על בריקים רגילים, כלומר כאלה שנוצרו במיוחד לשם כך. בין אם זה מאבנים בסגנון מודרני, אבנים עתיקות, אבנים בסגנון רטרו ועוד. אך אנחנו שוכחים שיש לנו אפשרות נוספת, הרבה יותר סטנדרטית ופשוטה לכאורה, והיא בריקים מאבן טבעית.

הרעיון של שימוש באבן טבעית הוא מאוד ייחודי ומעניין, שכן מן הסתם, להבדיל מאבנים שמיועדות לבנייה. כאן מדובר באבנים עם מאפיינים ספציפיים, ואנחנו נידרש להשתמש באותם אבנים, כך שנוכל לבנות את הקיר באופן חלק ונכון. צריך לומר שמבחינת עיצוב זה שונה משימוש בבריקים רגילים, שכן אנחנו יכולים ליהנות מסגנונות שונים, והרבה פחות "מלאכותיים", הרבה יותר טבעיים.

בריקים בחדר האמבטיה. מקור: pixabay

אך הייחוד של שימוש בקיר מאבן טבעית נובע בדיוק מהעובדה שלא מדובר בבריקים סטנדרטיים, בריקים רגילים, אלא מאבן טבעית לחלוטין. במקרה כזה, אנחנו צריכים לשים לב, באילו אבנים אנחנו משתמשים, כיצד אנחנו מניחים אותן, וכמובן לשם מה הקיר משמש אותנו.

לפני שנסביר מאילו אבנים אמורים להשתמש וכיצד, כמו כן לשם מה הקיר יכול לשמש אותנו, הרי שצריך לזכור, אם אנחנו בוחרים להשתמש באבנים טבעיות, עלינו להקפיד ולשים לב על תהליך התכנון, כיצד אנחנו משלבים את הקיר בבנייה ובעיצוב של המקום, על מנת לייצר תהליך עבודה נכון גם בהמשך.

אילו אבנים יכולות לשמש אותנו וכיצד אנחנו בוחרים את האבן הנכונה

אנחנו יכולים למצוא סגנונות שונים של בריקים מאבן טבעית, למשל, אבני גיר, אבני חול, שיש, אבנים מכורכר, וכן בריקים מאבנים שונות. מן הסתם, ככל שהבריק יהיה עשוי מאבן יותר ייחודית, כך יהיה לנו הרבה יותר קל למצוא אותה והמחיר שלה יהיה גבוה יותר. מוטב שאנחנו נבחר בריקים מאבנים מוכרות, בריקים מאבנים שאנחנו יכולים למצוא בקלות, כך שאם נרצה לעשות שימוש נוסף או כל דבר אחר, לא תהיה לנו בעיה למצוא אותה אצל היצרן או אצל גורמים אחרים.

אנחנו נבחר את האבן, לא רק על פי הייחוד או על פי השאלה, האם מדובר באבן פופולארית שקל למצוא או לא, אלא גם על מאפיינים אחרים. למשל, אנחנו נחפש אבנים שיהיה לנו קל לטפל בהן, לתחזק אותן, אבנים שישרתו את המבנה, הן מבחינת עיצוב והן מבחינת בידוד של המקום.

מן הסתם, אנחנו נתייחס לעיצוב ולבנייה של כל המבנה, בשביל שנוכל להחליט אילו אבנים יכולות להתאים לנו.

לפני סיום רק נדגיש, אבנים טבעיות צבועות בצבעים מסוימים, על כן, אם אנחנו נרצה, הרי שנוכל לייצר לעצמנו קיר אשר בנוי מאבנים טבעיות בסגנון מסוים אך בצבעים שונים, כהים או בהירים, וזה ללא ספק יוסיף לעיצוב של המקום.