עיצוב פנים בעזרת ריהוט יוקרתי

על כך אין עוררין: עיצוב פנים הנעשה באופן מקצועי, בטוב טעם, בהתאם לרצונותיו וצרכיו של הלקוח – יכול להפוך כל בית לארמון הן מבחינת המראה והן מבחינת התחושה שהוא מעניק לדייריו.
אחת מהדרכים המרכזיות, שבשנים האחרונות מסייעות למעצבי פנים להגיע אל "הנחלה" בכל הנוגע להצלחת פרויקטים עיצובים, הם רהיטי היוקרה שנכנסו לארץ בסערה.

רגע לפני שנכנס לעובי הקורה ונבדוק כיצד מעצבי פנים משתמשים באופציה הנהדרת הזו.
בואו ננסה, יחדיו, להבין מהם רהיטי יוקרה וכיצד הם שונים מהריהוט הרגיל שאנו מכירים או בשמם הנוסף – ריהוט המוני.

רהיטי יוקרה (המכונים גם רהיטי איכות) הם למעשה רהיטים הנעשים בסטנדרטים מאוד גבוהים, באמצעות חומרי גלם הרבה יותר מאסיביים, עשירים ובעלי אורח חיים רב יותר כך, שלמעשה, רהיטים אלו מחזיקים לאורך זמן יותר הן מבחינת האיכות והן מבחינת המראה.
לאחר שהסברנו, על קצה המזלג, אודותם, בואו נבדוק כיצד מעצבי פנים נוטים להשתמש בהם ומדוע הם אוהבים אותם כל כך.

כיצד בוחרים רהיטי יוקרה?

מעצבי פנים, מעבר לעובדה שהם אנשים בעלי ידע נרחב בתחום, יודעים לשלב בין כל העולמות הרצון של הלקוח, גובה התקציב שלו, יתרונות ומגבלות חלל ביתו והאימרה האישית שלהם כמעצבים.
כאשר מגיעים לבחור רהיט יוקרתי בחברה העוסקת בייצורם, מעצב הפנים יכול לבקש בנייה ועיצוב רהיטים בהתאמה אישית כאשר מדובר על אפשרות נהדרת המכילה בתוכה יתרונות רבים, כגון: התאמת הרהיט למבנה הבית, לגודלו, לאופי הלקוח (לדוגמא: משפחה מרובת ילדים שזקוקה לסלון גדול יתר על המידה, משפחה שאוהבת לארח).

בחירת חומרי הגלם – אלמנט חשוב מאוד הקובע האם הרהיט יחזיק מעמד לאורך שנים, איזה סוג בד לבחור לרהיט, צבע שולחן הקפה, ריהוט החדרים, חיפוי קירות ומגוון של אלמנטים הכוללים בתוכם "רהיטים בהתאמה אישית". לקריאה נוספת ומעמיקה בנושא ניתן להיכנס אל הקישור הבא: רהיטים יוקרתיים לבית ולנשמה.

כאמור, מעצב הפנים והלקוח יכולים גם לבחור מתוך הקולקציה הקיימת של חברת רהיטי היוקרה לצד אלמנטים עיצובים נוספים שיש בחברות מהסוג הנ"ל – מראות, כדים, מנורות וכיוצא מכך.
רהיטים אלו מצליחים להעשיר מאוד את מראה הבית ולהעניק לו מראה מפואר.

עיצוב פנים – מגוון של סגנונות

חשוב להבין שעיצוב פנים זה תחום הנשען על מספר אלמנטים כאשר המרכזיים שבהם הוא סגנונו האישי של המעצב, תוך כדי התחשבות בטעמו האישי של הלקוח ותקציבו. מעבר לאלו יש כל מיני סגנונות עיצוב – מודרני, כפרי, וינטאג' ואפילו שילוב בין הסגנונות יחד, מה שיוצר קשת נרחבת של אפשרויות ומראה אקסקלוסיבי לכל בית הדורש לעצמו עיצוב פנים ייחודי.

עיצוב פנים בסגנון כפרי – כאשר מדובר על עיצוב פנים בסגנון כפרי הדבר יבוא לידי ביטוי, בעיקר, במראה מאוד חמים, ברהיטי עץ בגוונים שונים לצד קירות בגווני לבן-בז'-שמנת. לרוב, מעצבי פנים נוטים לעצב בתים אלו עם אלמנטים דקורטיביים דווקא יותר צבעוניים, כאלו ששוברים את המראה הכפרי (גווני ירוק – אדום) מחומרי גלם של ברזל או נחושת.
מכיוון שעיצוב זה מושפע, ברובו, ממאפייני הבנייה של אירופה מהמאה הקודמת, העיצוב יעניק לבית מראה עתיק אך עם זאת מאוד מזמין.

עיצוב פנים מודרני – כלל עיצובי הפנים המודרניים מאופיינים בעיקר באלמנט מרכזי אחד: חלל פתוח.
העיצוב המודרני בנוסף לכך, גם מתאפיין בדיוק ברמה גבוהה, ליטוש, פונקציונליות כך שלמשתמש בריהוט ובבית יהיה באמת נוח. הנחת הרהיטים נעשית תוך כדי יצירת אלמנטים "גאומטריים" לצד שימוש הרבה משחקי "צל ואור".

עיצוב פנים וינטאג' – אז כיצד, למעשה, נראה עיצוב פנים וינטאג'? עיצוב זה מתאים לאלו שחובבים את המראה הישן יותר, הביתי, המראה שהיה מאופיין בשלהי שנות ה60-80. מדובר על שילוב של ריפוד בטקסטורה פרחונית, טפטים מקיר אל קיר, צבעי בז' ורהיטים נמוכים שמאוד אפיינו את התקופה. אין ספק שמדובר על בחירה נהדרת לחובבי הז'אנר הרוצים להפליג אל מרחקי הזמן בעיצוב ביתם.

חשוב לזכור – עיצוב פנים הינו הליך הנעשה אחת לכמה שנים ולכן, טרם תחילתו, חשוב מאוד לבדוק בניכם לבין עצמכם האם מעצב הפנים שאת שירותיו אתם עומדים להשכיר באמת יצליח לרדת אל סוף דעתכם ולהבין את הכיוון העיצובי שאתם חולמים שיהיה בביתכם?

המאמר באדיבות קוק סטודיו