שיפוצים – אלמנטים יוצאי דופן

מאת ערן סיב. נכתב במקור בשנת 2008, לכן ייתכנו שינויי מחיר.

קשה לפעמים להבין אנשים שמוציאים עשרות אלפי שקלים רק לצורך הייחודיות והשונות אך גם אשתי תמיד אומרת שלא הייתה מעוניינת לראות את השמלה או הבגד שהיא לובשת אצל כל נשות ישראל. לכן אולי אפשר להבין את עצם החיפוש אחר הייחודיות.

רצפת אפוקסי שקופה עם הטבעת חלוקי נחל

אחד האלמנטים המדהימים ביותר בתחום הרצפות, היא הריצפה האפוקסית השקופה, עם הטבעת חלוקי נחל בצבעים מגוונים. רצפה אפוקסית הנה חומר על בסיס חומר פולימרי שקוף דו רכיבי שמתפלסת מעצמה. המרקם הסופי דומה מאד לזכוכית שקופה. הרצפה האפוקסית אינה סופגת מים ובאה במרקם עליון חלק.הטבעת חלוקי נחל קטנים בגודל של סנטימטר, יוצרים מראה טבעי רטוב לרצפה השקופה. יחד עם הטבעת חלוקי נחל בצבעים הנבחרים, מתקבל אפקט מרהיב.כמובן שאפשרי לקבל את רצפת האפוקסי בצבעים מגוונים: כחול, אדום, לבן וכו'. לטעמי, דווקא הרצפה השקופה נותנת את המראה הייחודי והמעניין ביותר.

מחיר רצפה אפוקסית, כולל הטבעת חלוקי נחל, נע מ – 700 שקל למ"ר ועד 1500 שקל למ"ר. 

חיפוי חלוקי נחל על קירות

לאחרונה שוק חלוקי הנחל התפתח מאד. כיום אנו רואים חלוקי נחל בצבעים שונים ומגוונים וכמובן שגם בגדלים שונים. הייעוד של חלוקי הנחל כיום אינו מסתיים באדניות ובגינות, ומגיע עד לחיפוי קירות בסלון.הדבקת חלוקי נחל על קירות מתבצעת ע"י דבק קרמיקה או סיליקון. הגודל המצוי של חלוקי הנחל המשמשים לייעוד זה, הינו בין 5 ל- 7 ס"מ.

הדבקת חלוקי נחל צבעוניים על הקיר בסלון, יוצרת תשומת לב ולמרבה הפלא  אינה יקרה: עלות ממוצעת לעבודה הינה 100 שקל למ"ר. על חלוקי הנחל יש לשלם סכום נוסף שיכול לנוע סביב 80 שקל למ"ר.

 אבן צפחה עם הטבעת מאובנים

אבן הצפחה הינה אבן שכבות טבעית, שנפוצה במיוחד בעולם, בחיפוי קירות. ניתן כיום להשיג אבני צפחה עם "מגנים" (מאובנים). צמחיה שגדלה ליד האבן ונספגה בתוכה, יצרה במהלך השנים מרקם מיוחד ויפהפה. חלק מהצרכנים רוכשים אבנים אלו, ביחידות בודדות, כקישוט ממוסגר על הקיר.שימוש נפוץ אחר הוא ביצירת קיר דקורטיבי בעל מראה יוקרתי, בכניסה לבית. עלות ממוצעת לעבודה הינה 150 שקל למטר מרובע, בנוסף עלות האבן תהיה באיזור ה- 250 שקל למטר מרובע.