כמו כפפה ליד: בית מעוצב בהתאמה אישית ללקוח

מעצבת הפנים ענבל ברקוביץ מאמינה בהתאמה אישית של בית למידותיהם המדוייקות של בעליהם. כך גם בבית שתכננה ועיצבה עבור זוג ושני ילדיהם באחד מיישובי השרון. הבית נבנה על שטח של כחצי דונם ושטחו הבנוי הוא כ-350 מטרים. היא בעלת קליניקה הומאופטית והוא עובד מדינה, לשניים בן חייל ובת לה תוכננה יחידת מגורים מושלמת בקומת המרתף.

בתמונות: דירה בעיצוב ענבל ברקוביץ. צילום: אלעד גונן

ספריה וחדר עבודה בעיצוב ענבל ברקוביץ. צילום: אלעד גונן.

 בני הזוג מרבים לארח ולבשל כך שתכנון מרחב ציבורי רחב ידיים ומזמין היה חלק מרכזי ברשימת החלומות שלהם, שהצליחה ברקוביץ להגשים ולממש. "כמו בכל בית חדש ושטח נתון תמיד ישנם אילוצים", היא מספרת, "תמיד קיים הרצון ליצור חללים יותר גדולים ויותר מקורות אחסון. אחד התפקידים שלנו כמתכננים הוא למצוא פתרונות לכל דבר ולהפיק את המירב בדרכים יצירתיות ובשימוש הידע המקצועי שצברנו עם השנים. הרציונל הוא לתפור עבורם בית באופן מדויק, ממש כפי שמתאימים כפפה ליד- בית שיהיה להם מעל לכל נוח, פרקטי ויענה על צרכיהם ומאווייהם העכשוויים והעתידיים".  

בתמונות: דירה בעיצוב ענבל ברקוביץ. צילום: אלעד גונן. ריהוט" אליתה ליוינג

בתמונות: דירה בעיצוב ענבל ברקוביץ. צילום: אלעד גונן. ריהוט" אליתה ליוינג

בבית זה ביקשו הדיירים בית קלאסי, אלגנטי המשרה אווירת נינוחות, חיבור עם סביבת החוץ ומרחבי מחייה מרווחים ושטופי אור. עם הכניסה אליו נחשפים הבאים למרחב פתוח, אוורירי בו הפונקציות השונות משתלבות בהרמוניה האחת עם השנייה הודות לשימוש נכון בפרופורציות של הרהיטים, הפריטים וצבעוניותם.

בתמונות: דירה בעיצוב ענבל ברקוביץ. צילום: אלעד גונן.

את קומת הכניסה בחרה ברקוביץ לרצף באריחי שיש גדולים בגוון אפור בהיר וניטרלי שמהווה בסיס נפלא לאביזרים בחלל. חלק גדול מהרהיטים בבית רכשה ברקוביץ ברשת אליתה ליוינג. לפינת האוכל בחרה את שולחן שמתאפיין במראה נקי ויוקרתי בקווי מתאר ישרים ומשלב בין פלטה דקיקה ורגלי עץ מגולפות בעבודת יד אומן. הרגליים  גיאומטריות, פיסוליות ומעוגלות ומקנות לשולחן את מראהו המהוקצע והייחודי. ברקוביץ בחרה בפלטת הזכוכית בגימור velvet anti scratch , דקיקה ואלגנטית שעמידה במיוחד מפני שריטות שימוש ואידיאלית לאלה המרבים לאחר ומשתמשים בפינת האוכל על בסיס יום יומי.

בתמונות: דירה בעיצוב ענבל ברקוביץ. צילום: אלעד גונן

את השולחן משלימים כסאות בסילואטה גיאומטרית ועיקול המעודן בחלקה התחתון של משענת הגב. הפס האלגנטי השזור בריפוד כל כיסא יוצר קונטקסט צבעוני המשמר גם הוא את המראה הנקי והמינימליסטי.

חצר פנימית בבית מעוצב

מבט מהמרפסת לבריכה. עיצוב ענבל ברקוביץ. צילום: אלעד גונן

המטבח תוכנן כציר נוח ויעיל לתפעול שכן הוא מהווה את ליבו הפועם של הבית. בעליו מרבים להכין בו ארוחות ומטעמים להם ולאורחיהם. ברקוביץ בחרה לשלב בין צבעוניות  בהירה (המאפיינת את האביזרים, גוף התאורה הניצב מעל האי המרווח וחזיתות בגוון קפוצ'ינו מוסיפים עומק ועניין בחלל. בהמשך החלל ניצבת ויטרינת ברונזה בעלת זכוכית כהה המשתלבת נפלא עם הגוון הכהה של מדרגות עץ האלון המובילות לקומת המגורים.

מטבח מעוצב של ענבל ברקוביץ

מטבח בעיצוב ענבל ברקוביץ. צילום: אלעד גונן